Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Kino, wehikuł magiczny. Przewodnik osiągnięć filmu fabularnego. Podróż piąta 1974-1981
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Zapraszamy wszystkich entuzjastów kina w wyjątkową podróż z piątym tomem serii stworzonej przez doświadczonego znawcę i historyka filmowego, Adama Garbacza. W tym tomie, autor skupia się na dziełach filmowych powstałych w latach 1974-1981, analizując je na tle kontekstu historycznego, politycznego, społecznego, a nawet ekologicznego. Garbacz wspomina o kryzysie naftowym oraz upadku wielkich korporacji filmowych, argumentując, że w czasach zmian i skromniejszych budżetów narodziły się prawdziwe perły kinematografii, takie jak "Piknik pod wiszącą skałą" Petera Weira, "Lokator" Romana Polańskiego, "Jajo węża" Ingmara Bergmana, "Czas Apokalipsy" Francisa Forda Coppoli, "Stalker" Andrieja Tarkowskiego, "Sobowtór" Akiry Kurosawy, "Wściekły byk" Martina Scorsese, "Lśnienie" Stanleya Kubricka, "Rydwany ognia" Hugh Hudsona oraz "Przypadek" Krzysztofa Kieślowskiego.
Garbacz zwraca również uwagę na pojawienie się nowych ekranowych bohaterek i wzrost znaczenia wybitnych reżyserek, które wcześniej były rzadko reprezentowane w przemyśle filmowym. Druga połowa lat 70. to czas, kiedy na scenę wkroczyły tak utalentowane twórczynie jak Márta Mészáros, Agnieszka Holland, Łarisa Szepitko, Margarethe von Trotta, Claudia Weill i Gillian Armstrong, przyczyniając się do nowatorskich zmian w świecie filmu.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Zapraszamy wszystkich entuzjastów kina w wyjątkową podróż z piątym tomem serii stworzonej przez doświadczonego znawcę i historyka filmowego, Adama Garbacza. W tym tomie, autor skupia się na dziełach filmowych powstałych w latach 1974-1981, analizując je na tle kontekstu historycznego, politycznego, społecznego, a nawet ekologicznego. Garbacz wspomina o kryzysie naftowym oraz upadku wielkich korporacji filmowych, argumentując, że w czasach zmian i skromniejszych budżetów narodziły się prawdziwe perły kinematografii, takie jak "Piknik pod wiszącą skałą" Petera Weira, "Lokator" Romana Polańskiego, "Jajo węża" Ingmara Bergmana, "Czas Apokalipsy" Francisa Forda Coppoli, "Stalker" Andrieja Tarkowskiego, "Sobowtór" Akiry Kurosawy, "Wściekły byk" Martina Scorsese, "Lśnienie" Stanleya Kubricka, "Rydwany ognia" Hugh Hudsona oraz "Przypadek" Krzysztofa Kieślowskiego.
Garbacz zwraca również uwagę na pojawienie się nowych ekranowych bohaterek i wzrost znaczenia wybitnych reżyserek, które wcześniej były rzadko reprezentowane w przemyśle filmowym. Druga połowa lat 70. to czas, kiedy na scenę wkroczyły tak utalentowane twórczynie jak Márta Mészáros, Agnieszka Holland, Łarisa Szepitko, Margarethe von Trotta, Claudia Weill i Gillian Armstrong, przyczyniając się do nowatorskich zmian w świecie filmu.
