Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Grotowski. Profanacje
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Jednym z najważniejszych atutów tej książki jest jej szczególne podejście do interpretacji. Dariusz Kosiński bada przedstawienia romantyczne Jerzego Grotowskiego, wystawiane w Teatrze 13 Rzędów, analizując je w kontekście grupy "szyderców", którą opisuje Marta Piwińska. Autor dokładnie porównuje zrekonstruowane materiały teatralne z relacjami widzów oraz z licznymi interpretacjami, jakie narosły wokół tych dzieł dzięki krytykom i wcześniejszym badaniom.
Kosiński podchodzi do swojego zadania niemal jak archeolog, starając się usunąć kolejne warstwy opinii i wizji, które przez lata się wokół nich nawarstwiały. Wszystko po to, by przywrócić pierwotny kontekst komunikacyjny z czasów sprzed pół wieku, odrzucając przy tym uprzedzenia wynikające z nowoczesnych i często nadmiernie rozbudowanych metodologii. Ten prosty, ale genialny zabieg, można określić jako hermeneutykę wydarzenia teatralnego, która przedkłada szczegółową dokumentację i rzetelne dane nad chwilowe opinie czy nieprzemyślane domysły.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Jednym z najważniejszych atutów tej książki jest jej szczególne podejście do interpretacji. Dariusz Kosiński bada przedstawienia romantyczne Jerzego Grotowskiego, wystawiane w Teatrze 13 Rzędów, analizując je w kontekście grupy "szyderców", którą opisuje Marta Piwińska. Autor dokładnie porównuje zrekonstruowane materiały teatralne z relacjami widzów oraz z licznymi interpretacjami, jakie narosły wokół tych dzieł dzięki krytykom i wcześniejszym badaniom.
Kosiński podchodzi do swojego zadania niemal jak archeolog, starając się usunąć kolejne warstwy opinii i wizji, które przez lata się wokół nich nawarstwiały. Wszystko po to, by przywrócić pierwotny kontekst komunikacyjny z czasów sprzed pół wieku, odrzucając przy tym uprzedzenia wynikające z nowoczesnych i często nadmiernie rozbudowanych metodologii. Ten prosty, ale genialny zabieg, można określić jako hermeneutykę wydarzenia teatralnego, która przedkłada szczegółową dokumentację i rzetelne dane nad chwilowe opinie czy nieprzemyślane domysły.
