Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Circusiana 1. Otwarcia
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Pierwszy tom serii bada kluczowe momenty powstawania i transformacji, przyglądając się różnym sposobom, w jakie historia cyrku była i jest konstruowana. Analizuje on zarówno źródła historyczne, jak i mitologiczne narracje oraz podejścia historiograficzne, tworząc pełen obraz rozwoju tego widowiskowego fenomenu.
Inspiracją do powstania tej serii była intelektualna otwartość oraz pasja poznawcza Zbigniewa Raszewskiego, znanego historyka teatru i patrona Instytutu Teatralnego. W swoich dziełach, takich jak "Teatr w świecie widowisk" oraz "Pamiętnik gapia", zawarł on liczne, przenikliwe refleksje dotyczące cyrku oraz przedstawień związanych z jarmarkami.
Cyrk przedstawia unikalną formę widowiska, która jest natychmiast rozpoznawalna. Jest jednocześnie tworem wyobraźni; zbiorem nostalgicznych wizji, z których artyści i twórcy poszukujący prawdziwości chętnie czerpią. Choć bywa postrzegany jako antyintelektualny i antyestetyczny, fascynował wielu artystów i myślicieli. W kontekście zachodniej modernizacji, cyrk pełnił rolę laboratorium innowacji technologicznych oraz quasi-edukacyjnej instytucji. Był prekursorem w promowaniu nowoczesnych stylów życia, społeczeństwowej mobilności, fizycznego treningu, estetyki ciała, a także kultu gwiazd i bohaterów. Odgrywał istotną rolę w rozwoju nowoczesnych mediów i profesjonalnego sportu.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Pierwszy tom serii bada kluczowe momenty powstawania i transformacji, przyglądając się różnym sposobom, w jakie historia cyrku była i jest konstruowana. Analizuje on zarówno źródła historyczne, jak i mitologiczne narracje oraz podejścia historiograficzne, tworząc pełen obraz rozwoju tego widowiskowego fenomenu.
Inspiracją do powstania tej serii była intelektualna otwartość oraz pasja poznawcza Zbigniewa Raszewskiego, znanego historyka teatru i patrona Instytutu Teatralnego. W swoich dziełach, takich jak "Teatr w świecie widowisk" oraz "Pamiętnik gapia", zawarł on liczne, przenikliwe refleksje dotyczące cyrku oraz przedstawień związanych z jarmarkami.
Cyrk przedstawia unikalną formę widowiska, która jest natychmiast rozpoznawalna. Jest jednocześnie tworem wyobraźni; zbiorem nostalgicznych wizji, z których artyści i twórcy poszukujący prawdziwości chętnie czerpią. Choć bywa postrzegany jako antyintelektualny i antyestetyczny, fascynował wielu artystów i myślicieli. W kontekście zachodniej modernizacji, cyrk pełnił rolę laboratorium innowacji technologicznych oraz quasi-edukacyjnej instytucji. Był prekursorem w promowaniu nowoczesnych stylów życia, społeczeństwowej mobilności, fizycznego treningu, estetyki ciała, a także kultu gwiazd i bohaterów. Odgrywał istotną rolę w rozwoju nowoczesnych mediów i profesjonalnego sportu.
