Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Centralna Kolej Transandyjska Callao – Lima – La Oroya, dzieło polskiego inżyniera Ernesta Malinowskiego.
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka „Kolej Transandyjska - Callao - Lima - La Oroya”, autorstwa Przemysława Dominasa, przedstawia fascynującą historię jednej z najbardziej innowacyjnych i wysoko położonych linii kolejowych na świecie, której twórcą był polski inżynier Ernest Malinowski. Publikacja skupia się na szczegółach budowy tej imponującej kolei, opisując wyjątkowe inżynieryjne rozwiązania jak zygzaki umożliwiające wspinanie się po stromych zboczach Andów tam, gdzie nie było miejsca na prowadzenie torów w regularnych łukach. Infrastruktura linii to też ponad 60 tuneli – w tym najwyżej na świecie położony tunel Galera (4774 m n.p.m.) – oraz liczne mosty, z których most Verrugas wyróżniał się swoją wysokością 76 metrów jako najwyższy tego typu obiekt na świecie w momencie swego ukończenia.
Skupiając się na odcinku Callao - Lima - La Oroya, o długości 222 km, książka ukazuje wyzwania związane z jego budową, czyniąc go jednym z najbardziej wymagających technicznie fragmentów kolei w Peru. W 2019 roku rząd Peru zgłosił ten odcinek do wpisania na listę światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO, podkreślając jego monumentalne znaczenie.
Przemysław Dominas, aby stworzyć tę szczegółową narrację, odbył podróż do Peru, gdzie przeprowadził badania w archiwach Limy i dokonał inwentaryzacji terenowej trasy kolejowej. Jego praca polegała na dokumentacji fotograficznej kluczowych obiektów inżynierskich i architektonicznych, a także innowacyjnych rozwiązań technicznych takich jak zygzaki. Książka jest wzbogacona o mapę z przebiegiem trasy oraz rozmieszczeniem głównych obiektów, a także liczne ilustracje archiwalne.
Publikację wspiera Narodowy Instytut Polskiego Dziedzictwa Kulturowego za Granicą POLONIKA, co dodaje mu dodatkowej wartości jako całkowicie udokumentowanego dzieła.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka „Kolej Transandyjska - Callao - Lima - La Oroya”, autorstwa Przemysława Dominasa, przedstawia fascynującą historię jednej z najbardziej innowacyjnych i wysoko położonych linii kolejowych na świecie, której twórcą był polski inżynier Ernest Malinowski. Publikacja skupia się na szczegółach budowy tej imponującej kolei, opisując wyjątkowe inżynieryjne rozwiązania jak zygzaki umożliwiające wspinanie się po stromych zboczach Andów tam, gdzie nie było miejsca na prowadzenie torów w regularnych łukach. Infrastruktura linii to też ponad 60 tuneli – w tym najwyżej na świecie położony tunel Galera (4774 m n.p.m.) – oraz liczne mosty, z których most Verrugas wyróżniał się swoją wysokością 76 metrów jako najwyższy tego typu obiekt na świecie w momencie swego ukończenia.
Skupiając się na odcinku Callao - Lima - La Oroya, o długości 222 km, książka ukazuje wyzwania związane z jego budową, czyniąc go jednym z najbardziej wymagających technicznie fragmentów kolei w Peru. W 2019 roku rząd Peru zgłosił ten odcinek do wpisania na listę światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO, podkreślając jego monumentalne znaczenie.
Przemysław Dominas, aby stworzyć tę szczegółową narrację, odbył podróż do Peru, gdzie przeprowadził badania w archiwach Limy i dokonał inwentaryzacji terenowej trasy kolejowej. Jego praca polegała na dokumentacji fotograficznej kluczowych obiektów inżynierskich i architektonicznych, a także innowacyjnych rozwiązań technicznych takich jak zygzaki. Książka jest wzbogacona o mapę z przebiegiem trasy oraz rozmieszczeniem głównych obiektów, a także liczne ilustracje archiwalne.
Publikację wspiera Narodowy Instytut Polskiego Dziedzictwa Kulturowego za Granicą POLONIKA, co dodaje mu dodatkowej wartości jako całkowicie udokumentowanego dzieła.
