Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Wydawnicze i cenzuralne losy twórczości Zygmunta Krasińskiego w okresie zaborów
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Dr Małgorzata Rowicka to wybitna badaczka zajmująca się historią ruchu wydawniczego oraz mechanizmami cenzury w XIX i na początku XX wieku. W swoim dorobku naukowym znajdują się takie prace, jak "O neurotycznym cenzorze, przebiegłym wydawcy i manipulowanym czytelniku, czyli „Pan Tadeusz” w Warszawie w okresie zaborów" (2004), "Wydawnicze i cenzuralne losy twórczości Adama Mickiewicza w okresie zaborów" (2014), "Wydawnicze i cenzuralne losy twórczości Juliusza Słowackiego w okresie zaborów" (2022), a także współtworzone z Januszem Kosteckim trzytomowe dzieło "Granice wolności słowa w zaborze rosyjskim w latach 1865–1904" (2006). Oprócz tego Rowicka jest autorką wielu artykułów w publikacjach zbiorowych i czasopismach naukowych.
W najnowszym opracowaniu Rowicka przedstawia wyniki trzeciego i ostatniego etapu swoich badań dotyczących obecności dzieł polskich romantyków w oficjalnym obiegu czytelniczym okresu zaborów. Dotychczasowe etapy poświęcone były twórczości Adama Mickiewicza i Juliusza Słowackiego. W tej pracy skupia się na twórczości Zygmunta Krasińskiego, analizując jego książkową obecność w latach 1828-1914, jej rozkład geograficzny oraz dynamikę w czasie. Odtwarza także istniejące wówczas normy edytorskie dotyczące jego dzieł.
Rowicka bada także zmieniającą się politykę cenzurowania pisarza, ze szczególnym uwzględnieniem rosyjskiego aparatu cenzorskiego oraz prób działania wydawców w celu wprowadzenia zakazanych utworów do obiegu. W końcowej części porównuje dostępność dzieł Krasińskiego z innymi romantykami oraz opisuje różnice w podejściu władzy do ich twórczości. Badania te pokazują złożoność narodowej kultury pod zaborami. Aneks zawiera opracowany spis wszystkich edycji książkowych dzieł Krasińskiego, również tych nieznanych do tej pory, oraz wykaz fragmentów jego utworów, które były poddane kwestionowaniu przez cenzurę.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Dr Małgorzata Rowicka to wybitna badaczka zajmująca się historią ruchu wydawniczego oraz mechanizmami cenzury w XIX i na początku XX wieku. W swoim dorobku naukowym znajdują się takie prace, jak "O neurotycznym cenzorze, przebiegłym wydawcy i manipulowanym czytelniku, czyli „Pan Tadeusz” w Warszawie w okresie zaborów" (2004), "Wydawnicze i cenzuralne losy twórczości Adama Mickiewicza w okresie zaborów" (2014), "Wydawnicze i cenzuralne losy twórczości Juliusza Słowackiego w okresie zaborów" (2022), a także współtworzone z Januszem Kosteckim trzytomowe dzieło "Granice wolności słowa w zaborze rosyjskim w latach 1865–1904" (2006). Oprócz tego Rowicka jest autorką wielu artykułów w publikacjach zbiorowych i czasopismach naukowych.
W najnowszym opracowaniu Rowicka przedstawia wyniki trzeciego i ostatniego etapu swoich badań dotyczących obecności dzieł polskich romantyków w oficjalnym obiegu czytelniczym okresu zaborów. Dotychczasowe etapy poświęcone były twórczości Adama Mickiewicza i Juliusza Słowackiego. W tej pracy skupia się na twórczości Zygmunta Krasińskiego, analizując jego książkową obecność w latach 1828-1914, jej rozkład geograficzny oraz dynamikę w czasie. Odtwarza także istniejące wówczas normy edytorskie dotyczące jego dzieł.
Rowicka bada także zmieniającą się politykę cenzurowania pisarza, ze szczególnym uwzględnieniem rosyjskiego aparatu cenzorskiego oraz prób działania wydawców w celu wprowadzenia zakazanych utworów do obiegu. W końcowej części porównuje dostępność dzieł Krasińskiego z innymi romantykami oraz opisuje różnice w podejściu władzy do ich twórczości. Badania te pokazują złożoność narodowej kultury pod zaborami. Aneks zawiera opracowany spis wszystkich edycji książkowych dzieł Krasińskiego, również tych nieznanych do tej pory, oraz wykaz fragmentów jego utworów, które były poddane kwestionowaniu przez cenzurę.
