Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
LOT z Okęcia. Komunikacja lotnicza na ziemiach polskich 1913-1939
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
W grudniu 1903 roku bracia Orville i Wilbur Wright zrewolucjonizowali świat, wykonując pierwszy udany lot samolotem z napędem silnikowym w Kitty Hawk, Karolina Północna. Ledwie dekadę później, w czerwcu 1913 roku, na warszawskim Polu Mokotowskim pojawił się samolot, który dostarczył egzemplarze porannego wydania francuskiego dziennika "Le Matin". Było to pierwsze opisane lądowanie komercyjnego samolotu na ziemiach polskich.
W odrodzonej Polsce, mimo szeregu wyzwań — od technicznych po organizacyjne i finansowe — w 1921 roku powstał Aero-Targ w Poznaniu, uznawany za pierwszą polską linię lotniczą. Od tego czasu, różne prywatne przedsiębiorstwa próbowały organizować regularne loty pasażerskie i towarowe. Przełom nadszedł na początku 1929 roku, gdy Polskie Linie Lotnicze LOT rozpoczęły swoją działalność jako jeden z pierwszych europejskich przewoźników państwowo-samorządowych. Przed wybuchem II wojny światowej, nowoczesne maszyny z wizerunkiem żurawia na ogonie obsługiwały trasy od Helsinek przez Warszawę aż do Bejrutu, a połączenia z Ameryką obiecaną były niemal na wyciągnięcie ręki.
Historia lotnictwa to zaledwie 120 lat, ale w tym krótkim czasie nastąpił ogromny postęp cywilizacyjny. Polacy — od wizjonerów w sferach rządowych i wojskowych, po przedsiębiorców, inżynierów i pilotów — mieli kluczowy udział w realizacji marzeń o podróżach powietrznych. To im i ich osiągnięciom jest poświęcona ta publikacja. Książka, podzielona na trzy komplementarne rozdziały, przybliża początki polskiej komunikacji lotniczej oraz rozwój linii lotniczych, regionalnych portów lotniczych i inwestycji cywilno-wojskowych wokół warszawskiego Okęcia. Bogato ilustrowana publikacja, zawiera ponad 360 zdjęć, w tym wiele nigdy wcześniej niepublikowanych, tworząc kompendium wiedzy o cywilnym transporcie lotniczym w okresie II Rzeczypospolitej na ziemiach polskich.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
W grudniu 1903 roku bracia Orville i Wilbur Wright zrewolucjonizowali świat, wykonując pierwszy udany lot samolotem z napędem silnikowym w Kitty Hawk, Karolina Północna. Ledwie dekadę później, w czerwcu 1913 roku, na warszawskim Polu Mokotowskim pojawił się samolot, który dostarczył egzemplarze porannego wydania francuskiego dziennika "Le Matin". Było to pierwsze opisane lądowanie komercyjnego samolotu na ziemiach polskich.
W odrodzonej Polsce, mimo szeregu wyzwań — od technicznych po organizacyjne i finansowe — w 1921 roku powstał Aero-Targ w Poznaniu, uznawany za pierwszą polską linię lotniczą. Od tego czasu, różne prywatne przedsiębiorstwa próbowały organizować regularne loty pasażerskie i towarowe. Przełom nadszedł na początku 1929 roku, gdy Polskie Linie Lotnicze LOT rozpoczęły swoją działalność jako jeden z pierwszych europejskich przewoźników państwowo-samorządowych. Przed wybuchem II wojny światowej, nowoczesne maszyny z wizerunkiem żurawia na ogonie obsługiwały trasy od Helsinek przez Warszawę aż do Bejrutu, a połączenia z Ameryką obiecaną były niemal na wyciągnięcie ręki.
Historia lotnictwa to zaledwie 120 lat, ale w tym krótkim czasie nastąpił ogromny postęp cywilizacyjny. Polacy — od wizjonerów w sferach rządowych i wojskowych, po przedsiębiorców, inżynierów i pilotów — mieli kluczowy udział w realizacji marzeń o podróżach powietrznych. To im i ich osiągnięciom jest poświęcona ta publikacja. Książka, podzielona na trzy komplementarne rozdziały, przybliża początki polskiej komunikacji lotniczej oraz rozwój linii lotniczych, regionalnych portów lotniczych i inwestycji cywilno-wojskowych wokół warszawskiego Okęcia. Bogato ilustrowana publikacja, zawiera ponad 360 zdjęć, w tym wiele nigdy wcześniej niepublikowanych, tworząc kompendium wiedzy o cywilnym transporcie lotniczym w okresie II Rzeczypospolitej na ziemiach polskich.
