Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Europa na peryferiach. Średniowieczny system-świat w latach 1250-1350
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Janet L. Abu-Lughod, urodzona w 1928 roku, to amerykańska uczona, która zyskała renomę dzięki analizie teorii systemów-światów. W swojej pracy badawczej autorka argumentuje, że już w XIII wieku, a dokładniej między latami 1250 a 1350, na terenach Eurazji istniał wczesny system handlowy o zasięgu światowym, który rozwijał się od XI wieku. Ten system obejmował trzy kluczowe obszary cywilizacyjne: chrześcijańską Europę Zachodnią, islamski Bliski Wschód oraz Daleki Wschód, włączając w to subkontynent indyjski.
Abu-Lughod, poprzez dokładną analizę poziomu rozwoju tych cywilizacji, kwestionuje europocentryczne podejście, które dominuje w zachodniej historiografii. Dochodzi do wniosku, że w tym opisywanym przez nią wczesnym systemie gospodarczym Eurazji, Europa nie pełniła wiodącej roli cywilizacyjnej, lecz była raczej regionem o znaczeniu peryferyjnym.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Janet L. Abu-Lughod, urodzona w 1928 roku, to amerykańska uczona, która zyskała renomę dzięki analizie teorii systemów-światów. W swojej pracy badawczej autorka argumentuje, że już w XIII wieku, a dokładniej między latami 1250 a 1350, na terenach Eurazji istniał wczesny system handlowy o zasięgu światowym, który rozwijał się od XI wieku. Ten system obejmował trzy kluczowe obszary cywilizacyjne: chrześcijańską Europę Zachodnią, islamski Bliski Wschód oraz Daleki Wschód, włączając w to subkontynent indyjski.
Abu-Lughod, poprzez dokładną analizę poziomu rozwoju tych cywilizacji, kwestionuje europocentryczne podejście, które dominuje w zachodniej historiografii. Dochodzi do wniosku, że w tym opisywanym przez nią wczesnym systemie gospodarczym Eurazji, Europa nie pełniła wiodącej roli cywilizacyjnej, lecz była raczej regionem o znaczeniu peryferyjnym.
