Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Ciało ze szkła. Historia hipochondrii
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Odczuwać ból za mostkiem, zauważyć dziwne zmiany na skórze lub mieć wrażenie obcości we własnym ciele to doświadczenia, które często prowadzą do gorączkowego poszukiwania diagnozy w internecie. Gdy lęk przed chorobą staje się paraliżujący, nawet lekarz stwierdzający, że wszystko jest w porządku, nie potrafi go załagodzić. Caroline Crampton doskonale rozumie takie obawy, ponieważ w wieku siedemnastu lat zdiagnozowano u niej rzadki nowotwór krwi. Choć chorobę wyleczono na wczesnym etapie, lęk przed jej powrotem pozostał. Próbując zrozumieć swoje obawy, Crampton stworzyła intrygującą opowieść o hipochondrii. W tej historii odnajdują się zarówno władcy, jak i artyści czy naukowcy, w tym Immanuel Kant, Karol Darwin, Glenn Gould, Philip Larkin, Virginia Woolf i Marcel Proust. Przez stulecia źródeł hipochondrii dopatrywano się w problemach trawiennych, ale z czasem zaczęto je łączyć z rozwojem psychiatrii i diagnozami stanów lękowych. „Ciało ze szkła” to opowieść nie tylko o historii medycyny, ale również o ludzkiej kruchości i lęku przed śmiercią. Crampton stawia tezę, że osoby hipochondryczne dostrzegają, jak płynna jest granica między psychiką a ciałem, co stawia pytanie, czy można je rozdzielać. Książka uznawana jest za poetycką i intymną publikację na temat przypadłości znanej od wieków, ale coraz bardziej rozpowszechnionej w dobie cyfrowej, jak podkreśla „Kirkus Review”. Caroline Crampton zebrała różnorodne postaci hipochondryków, przywołujących wyobrażenie wspólnej kolacji w pełnym strachu o własne zdrowie, jak opisuje „The New York Times”. Przeżywszy poważną chorobę, autorka dostarcza głębokiej analizy lęku o zdrowie, zastanawiając się nad jego racjonalnością w obliczu niedoskonałości ludzkiego ciała, co podkreśla „The Guardian”. „The Brooklyn Rail” wskazuje, że książka nie tylko opisuje hipochondrię, ale również bada jej kulturowe aspekty, od literatury po filmy. Crampton, łącząc się z dawną literaturą medyczną oraz współczesnymi badaniami psychiatrycznymi, próbuje rozwikłać tajemnicę zwaną lękiem o zdrowie, z którą sama walczy od lat, jak opisuje „The Times Literary Supplement”.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Odczuwać ból za mostkiem, zauważyć dziwne zmiany na skórze lub mieć wrażenie obcości we własnym ciele to doświadczenia, które często prowadzą do gorączkowego poszukiwania diagnozy w internecie. Gdy lęk przed chorobą staje się paraliżujący, nawet lekarz stwierdzający, że wszystko jest w porządku, nie potrafi go załagodzić. Caroline Crampton doskonale rozumie takie obawy, ponieważ w wieku siedemnastu lat zdiagnozowano u niej rzadki nowotwór krwi. Choć chorobę wyleczono na wczesnym etapie, lęk przed jej powrotem pozostał. Próbując zrozumieć swoje obawy, Crampton stworzyła intrygującą opowieść o hipochondrii. W tej historii odnajdują się zarówno władcy, jak i artyści czy naukowcy, w tym Immanuel Kant, Karol Darwin, Glenn Gould, Philip Larkin, Virginia Woolf i Marcel Proust. Przez stulecia źródeł hipochondrii dopatrywano się w problemach trawiennych, ale z czasem zaczęto je łączyć z rozwojem psychiatrii i diagnozami stanów lękowych. „Ciało ze szkła” to opowieść nie tylko o historii medycyny, ale również o ludzkiej kruchości i lęku przed śmiercią. Crampton stawia tezę, że osoby hipochondryczne dostrzegają, jak płynna jest granica między psychiką a ciałem, co stawia pytanie, czy można je rozdzielać. Książka uznawana jest za poetycką i intymną publikację na temat przypadłości znanej od wieków, ale coraz bardziej rozpowszechnionej w dobie cyfrowej, jak podkreśla „Kirkus Review”. Caroline Crampton zebrała różnorodne postaci hipochondryków, przywołujących wyobrażenie wspólnej kolacji w pełnym strachu o własne zdrowie, jak opisuje „The New York Times”. Przeżywszy poważną chorobę, autorka dostarcza głębokiej analizy lęku o zdrowie, zastanawiając się nad jego racjonalnością w obliczu niedoskonałości ludzkiego ciała, co podkreśla „The Guardian”. „The Brooklyn Rail” wskazuje, że książka nie tylko opisuje hipochondrię, ale również bada jej kulturowe aspekty, od literatury po filmy. Crampton, łącząc się z dawną literaturą medyczną oraz współczesnymi badaniami psychiatrycznymi, próbuje rozwikłać tajemnicę zwaną lękiem o zdrowie, z którą sama walczy od lat, jak opisuje „The Times Literary Supplement”.
