Książka - Wielcy z wyboru

DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Wielcy z wyboru

Wielcy z wyboru

DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Bestseller „New York Timesa”
 
Konsultacja tłumaczenia dr Jacek Santorski

Nowe pytanie

Dziesięć lat po pojawieniu się na rynku bestsellera Od dobrego do wielkiego Jim Collins powraca z kolejną przełomową publikacją. Tym razem stawia pytanie: „Dlaczego pewne firmy święcą triumfy w czasach pełnych niepewności, a nawet chaosu, podczas gdy inne zwyczajnie nie dają sobie rady?W oparciu o dziewięcioletnie badania, wsparte rygorystyczną analizą i poprzetykane fascynującymi historiami, Collins wraz ze współautorem, Mortenem Hansenem, przedstawiają pryncypia, dzięki którym można zbudować prawdziwie wielkie przedsiębiorstwo w niespokojnej, szybko zmieniającej się rzeczywistości, kiedy nie sposób przewidzieć przyszłości.

Nowe badania

Tym, co odróżnia książkę Wielcy z wyboru od poprzednich prac Collinsa, jest akcent położony nie tylko na wyniki badanych firm, ale również na niestabilny charakter otoczenia, w jakim owym firmom przyszło obecnie działać. Wspierani przez zespół składający się z ponad dwudziestu badaczy, Collins i Hansen poświęcają się studiom nad drogą, która zawiodła wiele firm ku wielkości. Owe przedsiębiorstwa odnotowały wyniki przynajmniej dziesięciokrotnie wyższe niż średnia w branży, a ponadto dokonały tego w czasach charakteryzujących się ogromnymi, a przy tym nieprzewidywalnymi zmianami, niepoddającymi się jakiejkolwiek kontroli. Zespół badawczy podjął się następnie skontrastowania owych firm, nazwanych ze względu na skalę wyników „10X”, z pieczołowicie wyselekcjonowaną grupą porównawczą, składającą się
z przedsiębiorstw, które nie zdołały osiągnąć wielkości w równie ekstremalnych warunkach.

Nowe wnioski


Wyniki badań doprowadziły do zaskakujących wniosków:
- Najlepsi przywódcy nie podejmowali większego ryzyka, nie byli większymi wizjonerami, ani też nie wykazywali się większą kreatywnością niż liderzy z grupy porównawczej; charakteryzowali się natomiast większym zdyscyplinowaniem, zawierzali doświadczeniu, a nie spekulacjom, a także byli bardziej paranoiczni.
- Innowacyjność sama w sobie wcale nie jest asem w rękawie, który zapewni wygraną w świecie pełnym chaosu
i niepewności; znacznie istotniejsza jest umiejętność „odważenia” odpowiedniej miarki innowacyjności, zmieszania kreatywności ze zdyscyplinowaniem.
- Przekonanie, że w szybko zmieniającym się świecie należy podejmować szybkie decyzje i szybkie działania, jest pomysłem samobójczym.
- Reakcja wielkich firm na drastyczne zmiany w otoczeniu była mniej radykalna niż firm z grupy porównawczej.

 

RECENZJE:

Wielu wybitnych menedżerów i przedsiębiorców, których spotykam w swojej praktyce konsultingowej w Polsce, zna książki Jima Collinsa i wykorzystuje jego proste zasady, jak „magia – realizm i wiara”, „najpierw kto, potem co”, "naturalna dyscyplina" czy „selektywne turbodoładowanie”, trafiające w sedno zarządzania sobą i biznesem, w wymagających
i złożonych okolicznościach. Wydanie książki „Wielcy z wyboru” po polsku ułatwi upowszechnienie tej unikalnej, do bólu praktycznej i użytecznej wiedzy, która pozwoli nam utrzymać zrównoważony wzrost w skali firm i – nie zawaham się stwierdzić – całej polskiej gospodarki.

   Jacek Santorski, dyrektor Akademii Psychologii Przywództwa Szkoły Biznesu PW i VALUES, członek Rady Gospodarczej przy Premierze RP


Nowej książka J.Collinsa i M. Hansena nie należy traktować jako kolejne poszukiwanie niezawodnej recepty na sukces
w biznesie. Nie znajdziemy w niej także typowych nawoływań do większej innowacyjności, odwagi, szybkości działania czy też szczególnego typu przywództwa. I właśnie dlatego warto ją przeczytać. Jest to bowiem książka oparta na porządnych badaniach porównawczych, która w sposób bardzo ciekawy, pełen przykładów i metafor, przedstawia trzy kluczowe zasady dobrego prowadzenia biznesu, które powinny być bliskie każdemu menedżerowi: konieczność dyscypliny w zarządzaniu, wymóg kreatywności opartej na twardych faktach, oraz stałą potrzebę produktywnej paranoi.

   Profesor Krzysztof Obłój, Uniwersytet Warszawski i Akademia L.Koźmińskiego

Jim Collins odkrył po co tak naprawdę jest giełda. Żeby zarobić? Większości wypadków raczej żeby stracić. Żeby finansować rozwój firm? To tylko w chwili emisji akcji. Dzięki istnieniu giełd mamy mnóstwo interesujących danych. Collins potrafił zrobić z nich użytek i odkrył jak stworzyć “Wizjonerskie organizacje” (2003) i jak dokonać transformacji “Od dobrego do wielkiego” (2003) przedsiębiorstwa. Dziś w “Wielkich z wyboru” pokazuje jak przetrwać kryzys. Trzeba być na niego gotowym cały czas.

   Krzysztof Nędzyński, www.obserwatorfinansowy.pl
 


Jim Collins jest autorem lub współautorem sześciu książek, które sprzedały się w nakładzie ponad dziesięciu milionów egzemplarzy na całym świecie. Wśród nich można wymienić Od dobrego do wielkiego, Wizjonerskie organizacje, czy też How the Mighty Fall.
Jim Collins rozpoczął swoją karierę w zakresie badań i nauczania w Stanford Graduate School of Business, gdzie w roku 1992 otrzymał nagrodę za szczególne zasługi dla edukacji. Obecnie swój czas poświęca laboratorium zarządzania w Boulder w stanie Colorado, gdzie prowadzi badania i szkolenia oraz przeprowadza konsultacje z kadrą zarządzającą
z sektora biznesowego i społecznego.

Morten T. Hansen wykłada zarządzanie na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley (School of Information) oraz w INSEAD. Wcześniej piastował stanowisko profesorskie w Harvard Business School. Tytuł doktora uzyskał w Stanford Graduate School of Business, gdzie mógł prowadzić badania dzięki pomocy fundacji Fulbrighta. Jest autorem książki Collaboration i zdobywcą nagrody Administrative Science Quarterly Award za wybitny wkład w studia nad organizacjami. Wcześniej pracował jako menedżer w Boston Consulting Group, obecnie udziela konsultacji i prowadzi wykłady dla firm na całym świecie.

 

 

 

Wybierz stan zużycia:

WIĘCEJ O SKALI

Bestseller „New York Timesa”
 
Konsultacja tłumaczenia dr Jacek Santorski

Nowe pytanie

Dziesięć lat po pojawieniu się na rynku bestsellera Od dobrego do wielkiego Jim Collins powraca z kolejną przełomową publikacją. Tym razem stawia pytanie: „Dlaczego pewne firmy święcą triumfy w czasach pełnych niepewności, a nawet chaosu, podczas gdy inne zwyczajnie nie dają sobie rady?W oparciu o dziewięcioletnie badania, wsparte rygorystyczną analizą i poprzetykane fascynującymi historiami, Collins wraz ze współautorem, Mortenem Hansenem, przedstawiają pryncypia, dzięki którym można zbudować prawdziwie wielkie przedsiębiorstwo w niespokojnej, szybko zmieniającej się rzeczywistości, kiedy nie sposób przewidzieć przyszłości.

Nowe badania

Tym, co odróżnia książkę Wielcy z wyboru od poprzednich prac Collinsa, jest akcent położony nie tylko na wyniki badanych firm, ale również na niestabilny charakter otoczenia, w jakim owym firmom przyszło obecnie działać. Wspierani przez zespół składający się z ponad dwudziestu badaczy, Collins i Hansen poświęcają się studiom nad drogą, która zawiodła wiele firm ku wielkości. Owe przedsiębiorstwa odnotowały wyniki przynajmniej dziesięciokrotnie wyższe niż średnia w branży, a ponadto dokonały tego w czasach charakteryzujących się ogromnymi, a przy tym nieprzewidywalnymi zmianami, niepoddającymi się jakiejkolwiek kontroli. Zespół badawczy podjął się następnie skontrastowania owych firm, nazwanych ze względu na skalę wyników „10X”, z pieczołowicie wyselekcjonowaną grupą porównawczą, składającą się
z przedsiębiorstw, które nie zdołały osiągnąć wielkości w równie ekstremalnych warunkach.

Nowe wnioski


Wyniki badań doprowadziły do zaskakujących wniosków:
- Najlepsi przywódcy nie podejmowali większego ryzyka, nie byli większymi wizjonerami, ani też nie wykazywali się większą kreatywnością niż liderzy z grupy porównawczej; charakteryzowali się natomiast większym zdyscyplinowaniem, zawierzali doświadczeniu, a nie spekulacjom, a także byli bardziej paranoiczni.
- Innowacyjność sama w sobie wcale nie jest asem w rękawie, który zapewni wygraną w świecie pełnym chaosu
i niepewności; znacznie istotniejsza jest umiejętność „odważenia” odpowiedniej miarki innowacyjności, zmieszania kreatywności ze zdyscyplinowaniem.
- Przekonanie, że w szybko zmieniającym się świecie należy podejmować szybkie decyzje i szybkie działania, jest pomysłem samobójczym.
- Reakcja wielkich firm na drastyczne zmiany w otoczeniu była mniej radykalna niż firm z grupy porównawczej.

 

RECENZJE:

Wielu wybitnych menedżerów i przedsiębiorców, których spotykam w swojej praktyce konsultingowej w Polsce, zna książki Jima Collinsa i wykorzystuje jego proste zasady, jak „magia – realizm i wiara”, „najpierw kto, potem co”, "naturalna dyscyplina" czy „selektywne turbodoładowanie”, trafiające w sedno zarządzania sobą i biznesem, w wymagających
i złożonych okolicznościach. Wydanie książki „Wielcy z wyboru” po polsku ułatwi upowszechnienie tej unikalnej, do bólu praktycznej i użytecznej wiedzy, która pozwoli nam utrzymać zrównoważony wzrost w skali firm i – nie zawaham się stwierdzić – całej polskiej gospodarki.

   Jacek Santorski, dyrektor Akademii Psychologii Przywództwa Szkoły Biznesu PW i VALUES, członek Rady Gospodarczej przy Premierze RP


Nowej książka J.Collinsa i M. Hansena nie należy traktować jako kolejne poszukiwanie niezawodnej recepty na sukces
w biznesie. Nie znajdziemy w niej także typowych nawoływań do większej innowacyjności, odwagi, szybkości działania czy też szczególnego typu przywództwa. I właśnie dlatego warto ją przeczytać. Jest to bowiem książka oparta na porządnych badaniach porównawczych, która w sposób bardzo ciekawy, pełen przykładów i metafor, przedstawia trzy kluczowe zasady dobrego prowadzenia biznesu, które powinny być bliskie każdemu menedżerowi: konieczność dyscypliny w zarządzaniu, wymóg kreatywności opartej na twardych faktach, oraz stałą potrzebę produktywnej paranoi.

   Profesor Krzysztof Obłój, Uniwersytet Warszawski i Akademia L.Koźmińskiego

Jim Collins odkrył po co tak naprawdę jest giełda. Żeby zarobić? Większości wypadków raczej żeby stracić. Żeby finansować rozwój firm? To tylko w chwili emisji akcji. Dzięki istnieniu giełd mamy mnóstwo interesujących danych. Collins potrafił zrobić z nich użytek i odkrył jak stworzyć “Wizjonerskie organizacje” (2003) i jak dokonać transformacji “Od dobrego do wielkiego” (2003) przedsiębiorstwa. Dziś w “Wielkich z wyboru” pokazuje jak przetrwać kryzys. Trzeba być na niego gotowym cały czas.

   Krzysztof Nędzyński, www.obserwatorfinansowy.pl
 


Jim Collins jest autorem lub współautorem sześciu książek, które sprzedały się w nakładzie ponad dziesięciu milionów egzemplarzy na całym świecie. Wśród nich można wymienić Od dobrego do wielkiego, Wizjonerskie organizacje, czy też How the Mighty Fall.
Jim Collins rozpoczął swoją karierę w zakresie badań i nauczania w Stanford Graduate School of Business, gdzie w roku 1992 otrzymał nagrodę za szczególne zasługi dla edukacji. Obecnie swój czas poświęca laboratorium zarządzania w Boulder w stanie Colorado, gdzie prowadzi badania i szkolenia oraz przeprowadza konsultacje z kadrą zarządzającą
z sektora biznesowego i społecznego.

Morten T. Hansen wykłada zarządzanie na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley (School of Information) oraz w INSEAD. Wcześniej piastował stanowisko profesorskie w Harvard Business School. Tytuł doktora uzyskał w Stanford Graduate School of Business, gdzie mógł prowadzić badania dzięki pomocy fundacji Fulbrighta. Jest autorem książki Collaboration i zdobywcą nagrody Administrative Science Quarterly Award za wybitny wkład w studia nad organizacjami. Wcześniej pracował jako menedżer w Boston Consulting Group, obecnie udziela konsultacji i prowadzi wykłady dla firm na całym świecie.

 

 

 

Szczegóły

Inne książki tego autora

Książki z tej samej kategorii

Opinie

Dostawa i płatność

Szczegóły

Okładka: Twarda

Ilość stron: 260

Rok wydania: 2013

Rozmiar: 16 x 24 mm

ID: 9788377464403

Wydawnictwo: MT Biznes

Inne książki: Morten Hansen

Inne książki: Pozostałe książki

Twarda z o... , W magazynie
Używana Wyprzedaż Okazja

Taniej o 63.53 zł 69.00 zł

Broszurowa , W magazynie
Używana Okazja

Taniej o 23.57 zł 29.80 zł

Miękka ze... , W magazynie
Używana Wyprzedaż Okazja

Taniej o 33.02 zł 45.00 zł

Broszurowa , W magazynie
Używana Wyprzedaż Okazja

Taniej o 16.91 zł 39.00 zł

Broszurowa , W magazynie
Używana Wyprzedaż Okazja

Taniej o 16.79 zł 44.00 zł

Twarda , W magazynie
Używana Wyprzedaż Okazja

Taniej o 10.98 zł 9.78 zł

Miękka , W magazynie
Używana Okazja

Taniej o 8.46 zł 25.65 zł

Opinie użytkowników
0.0
0 ocen i 0 recenzji
Reviews Reward Icon

Napisz opinię o książce i wygraj nagrodę!

W każdym miesiącu wybieramy najlepsze opinie i nagradzamy recenzentów.

Dowiedz się więcej

Wartość nagród w tym miesiącu

700 zł

Napisz opinię i wygraj nagrodę!
Twoja ocena to:
wybierz ocenę 0
Treść musi mieć więcej niż 50 znaków

Dodaj swoją opinię

Zaloguj się na swoje konto, aby mieć możliwość dodawania opinii.

Czy chcesz zostawić tylko ocenę?

Dodanie samej oceny o książce nie jest brane pod uwagę podczas losowania nagród. By mieć szansę na otrzymanie nagrody musisz napisać opinię o książce.

Sposoby dostawy

Płatne z góry

InPost Paczkomaty 24/7

InPost Paczkomaty 24/7

13.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

ORLEN Paczka

ORLEN Paczka

11.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

Kurier GLS

Kurier GLS

12.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

Kurier DPD

Kurier DPD

13.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

Pocztex Kurier

Pocztex Kurier

12.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

Kurier GLS - kraje UE

Kurier GLS - kraje UE

69.00 zł

Odbiór osobisty (Dębica)

Odbiór osobisty (Dębica)

3.00 zł

Płatne przy odbiorze

Kurier GLS pobranie Kurier GLS pobranie

23.99 zł

Sposoby płatności

Płatność z góry

Przedpłata

platnosc

Zwykły przelew info