InPost Paczkomaty 24/7
13.99 zł
Darmowa dostawa od 190 zł
Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Sztuka interpretacji jest próbą stworzenia mostu między uniwersytetem a szkołą. Została pomyślana jako zbiór interpretacji wybranych wierszy poetów XX i XXI wieku, których nazwiska widnieją na kartach podstawy programowej z języka polskiego na poziomie gimnazjalnym i ponadgimnazjalnym. Wybór ten został podyktowany z myślą o nauczycielach stojących przed wyzwaniem przygotowania uczniów do nowej matury (wchodzącej w życie w 2015 roku), sprawdzającej w większym stopniu niż dotychczas uczniowskie umiejętności interpretacyjne.
Książka ma charakter pograniczny, zacierający ostry podział na uniwersytet i szkołę, pisanie uczone i nieuczone, na użytek specjalistów i na użytek szkolny. Prezentuje różne języki i style odbioru. Ta wielogłosowość pokazuje, że interpretacja poezji może mieć różną formułę. Może być doświadczeniem każdego: zarówno uczonego "profesjonalisty", jak i "amatora" czytającego poezję, nauczyciela i ucznia.
Przy całym swoim uniwersalizmie książka ma wyraźny rys gdański. Po pierwsze, jej autorami są gdańscy interpretatorzy (wykładowcy uniwersyteccy, nauczyciele, studenci), po drugie - poszerzamy w niej programową propozycję o wybranych twórców gdańskich. W tej "gdańskiej idei" mieści się próba zdystansowania się wobec ustalonych podziałów na to, co wysokie i niskie, centralne i peryferyjne, uznane i nieuznane.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Sztuka interpretacji jest próbą stworzenia mostu między uniwersytetem a szkołą. Została pomyślana jako zbiór interpretacji wybranych wierszy poetów XX i XXI wieku, których nazwiska widnieją na kartach podstawy programowej z języka polskiego na poziomie gimnazjalnym i ponadgimnazjalnym. Wybór ten został podyktowany z myślą o nauczycielach stojących przed wyzwaniem przygotowania uczniów do nowej matury (wchodzącej w życie w 2015 roku), sprawdzającej w większym stopniu niż dotychczas uczniowskie umiejętności interpretacyjne.
Książka ma charakter pograniczny, zacierający ostry podział na uniwersytet i szkołę, pisanie uczone i nieuczone, na użytek specjalistów i na użytek szkolny. Prezentuje różne języki i style odbioru. Ta wielogłosowość pokazuje, że interpretacja poezji może mieć różną formułę. Może być doświadczeniem każdego: zarówno uczonego "profesjonalisty", jak i "amatora" czytającego poezję, nauczyciela i ucznia.
Przy całym swoim uniwersalizmie książka ma wyraźny rys gdański. Po pierwsze, jej autorami są gdańscy interpretatorzy (wykładowcy uniwersyteccy, nauczyciele, studenci), po drugie - poszerzamy w niej programową propozycję o wybranych twórców gdańskich. W tej "gdańskiej idei" mieści się próba zdystansowania się wobec ustalonych podziałów na to, co wysokie i niskie, centralne i peryferyjne, uznane i nieuznane.