Książka - Samoloty sportowe RWD-6 i RWD-9

DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Samoloty sportowe RWD-6 i RWD-9

Samoloty sportowe RWD-6 i RWD-9

DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

W 1931 r. w Warsztatach Sekcji Lotniczej KMSPW na Okęciu rozpoczęto prace nad projektem samolotu RWD-6, przeznaczonego do udziału w III Challenge 1932 r. W czerwcu 1932 r. samoloty były gotowe. Pierwszy egzemplarz RWD-6 oblatał 3 czerwca 1932 r., J. Drzewiecki na lotnisku Okęcie w Warszawie. Samoloty miały numery fabryczne 55, 56 i 57 i otrzymały znaki rejestracyjne SP-AHL, -AHM i -AHN. Pierwszy egzemplarz, pilotowany przez J. Drzewieckiego, był pokazany 18-19 czerwca 1932 r. na Międzynarodowym Mityngu Lotniczym w Warszawie.
W Challenge'u 1932 wzięli udział m.in.: kpt. pil. Franciszek Żwirko i inż. Stanisław Wigura na SP-AHN (nr konk. 06) i kpt. pil. Tadeusz Karpiński na SP-AHL (nr konk. 04). Challenge 1932 (1128 sierpnia 1932 r.) obejmował próby techniczne i lot okrężny na trasie: Berlin Warszawa Kraków Praga Brno Wiedeń Zagrzeb Vincenza Rimini Rzym Florencja Bellinzona Turyn Cannes Lyon St. Gallen Stuttgart Bonn Paryż Deauville Rotterdam Dortmund Hamburg Kopenhaga Gteborg Laholm Kopenhaga Berlin (7359 km), a na zakończenie wyścig na trasie 300 km. Do zawodów stanęło 41 samolotów z 8 krajów. Rajd ukończyły tylko 24 samoloty. W rajdzie w czołówce znaleźli się piloci polscy i niemieccy. O zwycięstwie miała rozstrzygnąć konkurencja maksymalnej prędkości. Żwirko i Wigura osiągnęli prędkość 214 km/h i odnieśli zwycięstwo, pokonując najlepszych pilotów Europy.
Rozwinięciem RWD-6 był RWD-9. Projektowanie samolotu przeznaczonego do udziału w Challenge 1934, inżynierowie S. Rogalski i J. Drzewiecki, rozpoczęli w Doświadczalnych Warsztatach Lotniczych na Okęciu w jesieni 1932 r.
W Challenge'u 1934 (28 sierpnia16 września 1934 r.) wzięły udział 34 załogi z pięciu krajów. Zawody obejmowały próby techniczne i rajd na trasie Warszawa Królewiec Berlin Kolonia Bruksela Paryż Bordeaux Pau Madryt Sewilla Casablanca Meknes Sidi bel Abbes Algier Biskra Tunis Palermo Neapol Rzym Rimini Zagrzeb Wiedeń Brno Praga Katowice Lwów Wilno Warszawa (9538 km). W RWD-9 uzyskano średnią prędkość podczas rajdu: 214 km/h (Płonczyński), prędkość maksymalną na trasie 300 km (Warszawa Nowosolna Głowaczew Warszawa): 255 km/h (Płonczyński), prędkość minimalną: 54,14 km/h (Bajan), start na 8-metrową bramkę: 76,1 m (Bajan) i lądowanie znad 8-metrowej bramki: 76,9 m (Karpiński).
W Challenge'u pierwsze miejsce zajął kpt. pil. J. Bajan z G. Pokrzywką na SP-DRD (nr fabr. 99) Jan Śniadecki, nr konkursowy 71, a drugie S. Płonczyński z S. Zientkiem na SP-DRC (nr fabr. 96) Bebewuer-Lot95 lat. W roku 1935 trzy RWD-9 zostały sprzedane za granicę.
PUBLIKACJA ZAWIERA PLANY SAMOLOTÓW RWD-6 I RWD-9 W SKALI 1/72.

Wybierz stan zużycia:

WIĘCEJ O SKALI

W 1931 r. w Warsztatach Sekcji Lotniczej KMSPW na Okęciu rozpoczęto prace nad projektem samolotu RWD-6, przeznaczonego do udziału w III Challenge 1932 r. W czerwcu 1932 r. samoloty były gotowe. Pierwszy egzemplarz RWD-6 oblatał 3 czerwca 1932 r., J. Drzewiecki na lotnisku Okęcie w Warszawie. Samoloty miały numery fabryczne 55, 56 i 57 i otrzymały znaki rejestracyjne SP-AHL, -AHM i -AHN. Pierwszy egzemplarz, pilotowany przez J. Drzewieckiego, był pokazany 18-19 czerwca 1932 r. na Międzynarodowym Mityngu Lotniczym w Warszawie.
W Challenge'u 1932 wzięli udział m.in.: kpt. pil. Franciszek Żwirko i inż. Stanisław Wigura na SP-AHN (nr konk. 06) i kpt. pil. Tadeusz Karpiński na SP-AHL (nr konk. 04). Challenge 1932 (1128 sierpnia 1932 r.) obejmował próby techniczne i lot okrężny na trasie: Berlin Warszawa Kraków Praga Brno Wiedeń Zagrzeb Vincenza Rimini Rzym Florencja Bellinzona Turyn Cannes Lyon St. Gallen Stuttgart Bonn Paryż Deauville Rotterdam Dortmund Hamburg Kopenhaga Gteborg Laholm Kopenhaga Berlin (7359 km), a na zakończenie wyścig na trasie 300 km. Do zawodów stanęło 41 samolotów z 8 krajów. Rajd ukończyły tylko 24 samoloty. W rajdzie w czołówce znaleźli się piloci polscy i niemieccy. O zwycięstwie miała rozstrzygnąć konkurencja maksymalnej prędkości. Żwirko i Wigura osiągnęli prędkość 214 km/h i odnieśli zwycięstwo, pokonując najlepszych pilotów Europy.
Rozwinięciem RWD-6 był RWD-9. Projektowanie samolotu przeznaczonego do udziału w Challenge 1934, inżynierowie S. Rogalski i J. Drzewiecki, rozpoczęli w Doświadczalnych Warsztatach Lotniczych na Okęciu w jesieni 1932 r.
W Challenge'u 1934 (28 sierpnia16 września 1934 r.) wzięły udział 34 załogi z pięciu krajów. Zawody obejmowały próby techniczne i rajd na trasie Warszawa Królewiec Berlin Kolonia Bruksela Paryż Bordeaux Pau Madryt Sewilla Casablanca Meknes Sidi bel Abbes Algier Biskra Tunis Palermo Neapol Rzym Rimini Zagrzeb Wiedeń Brno Praga Katowice Lwów Wilno Warszawa (9538 km). W RWD-9 uzyskano średnią prędkość podczas rajdu: 214 km/h (Płonczyński), prędkość maksymalną na trasie 300 km (Warszawa Nowosolna Głowaczew Warszawa): 255 km/h (Płonczyński), prędkość minimalną: 54,14 km/h (Bajan), start na 8-metrową bramkę: 76,1 m (Bajan) i lądowanie znad 8-metrowej bramki: 76,9 m (Karpiński).
W Challenge'u pierwsze miejsce zajął kpt. pil. J. Bajan z G. Pokrzywką na SP-DRD (nr fabr. 99) Jan Śniadecki, nr konkursowy 71, a drugie S. Płonczyński z S. Zientkiem na SP-DRC (nr fabr. 96) Bebewuer-Lot95 lat. W roku 1935 trzy RWD-9 zostały sprzedane za granicę.
PUBLIKACJA ZAWIERA PLANY SAMOLOTÓW RWD-6 I RWD-9 W SKALI 1/72.

Szczegóły

Inne książki tego autora

Książki z tej samej kategorii

Opinie

Dostawa i płatność

Szczegóły

Okładka: Miękka

Ilość stron: 48

Rok wydania: 2014

Rozmiar: 185 x 230 mm

ID: 9788363829223

Autorzy: Andrzej Glass

Wydawnictwo: ZP , ZP Grupa Sp. z o.o.

Inne książki: Andrzej Glass

Broszurowa , W magazynie
Używana Wyprzedaż
Broszurowa , W magazynie
Używana Okazja

Taniej o 7.92 zł 8.31 zł

Twarda , W magazynie
Używana Okazja

Taniej o 8.71 zł 29.90 zł

Broszurowa , 72h wysyłka
Nowa Wyprzedaż Okazja

Taniej o 14.66 zł 34.90 zł

Twarda , W magazynie
Używana Wyprzedaż Okazja

Taniej o 20.66 zł 34.90 zł

Twarda , W magazynie
Używana Okazja

Taniej o 28.11 zł 8.36 zł

Oprawa twa... , W magazynie
Używana Okazja

Taniej o 27.70 zł 39.90 zł

Opinie użytkowników
0.0
0 ocen i 0 recenzji
Reviews Reward Icon

Napisz opinię o książce i wygraj nagrodę!

W każdym miesiącu wybieramy najlepsze opinie i nagradzamy recenzentów.

Dowiedz się więcej

Wartość nagród w tym miesiącu

700 zł

Napisz opinię i wygraj nagrodę!
Twoja ocena to:
wybierz ocenę 0
Treść musi mieć więcej niż 50 znaków

Dodaj swoją opinię

Zaloguj się na swoje konto, aby mieć możliwość dodawania opinii.

Czy chcesz zostawić tylko ocenę?

Dodanie samej oceny o książce nie jest brane pod uwagę podczas losowania nagród. By mieć szansę na otrzymanie nagrody musisz napisać opinię o książce.

Sposoby dostawy

Płatne z góry

InPost Paczkomaty 24/7

InPost Paczkomaty 24/7

13.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

ORLEN Paczka

ORLEN Paczka

11.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

Kurier GLS

Kurier GLS

12.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

Kurier DPD

Kurier DPD

13.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

Pocztex Kurier

Pocztex Kurier

12.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

Kurier GLS - kraje UE

Kurier GLS - kraje UE

69.00 zł

Odbiór osobisty (Dębica)

Odbiór osobisty (Dębica)

3.00 zł

Płatne przy odbiorze

Kurier GLS pobranie Kurier GLS pobranie

23.99 zł

Sposoby płatności

Płatność z góry

Przedpłata

platnosc

Zwykły przelew info