Książka - Rynek

DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Rynek

Rynek

DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Odkąd Adam Smith powołał do życia ideę „niewidzialnej ręki rynku”, jej obrońcy uważają, że najkrótsza droga do społecznej spoistości, materialnego dobrobytu i żywotności politycznej wiedzie nie poprzez scentralizowaną kontrolę i planowanie, lecz poprzez laissez-faire – postawę nieinterwencjonistyczną. Alan Aldridge objaśnia czytelnikom złożone relacje między opisem, analizą i ideologią we współczesnych teoriach rynku. Cechą wyróżniającą jego książkę jest nacisk na rolę kultury w kształtowaniu rynkowej rzeczywistości społecznej. Wśród analizowanych przez Aldridge’a ideologii znajdują się:
rynkowy fundamentalizm – przekonanie o powszechnych korzyściach płynących z mechanizmów wolnorynkowych;
rynkowy populizm – założenie, że wolny rynek wyraża demokratyczną wolę ludu;
homo oeconomicus¬ – wiara, że głównym motywem naszego działania jest maksymalizacja osobistych korzyści;
globalizm – neoliberalne przeświadczenie, że globalna ekspansja rynkowa jest nieunikniona, a działanie polityczne nie ma znaczenia.
Rynek z pewnością zainteresuje studentów i badaczy zajmujących się socjologią życia ekonomicznego, socjologią ekonomiczną i polityczną.
Alan Aldridge wykłada socjologię kultury na brytyjskim uniwersytecie Nottingham.
„O takich monografiach każdy student socjologii marzy: zwięzłe, choć ogarniające całość istniejącej wiedzy o przedmiocie, napisane przez znakomitych specjalistów, a przejrzyście skonstruowane i przejrzyście wyłożone, naraz zaoszczędzające żmudnych poszukiwań i zachęcające do dalszych, świadomie ukierunkowanych studiów. A zestaw tytułów tak jest przez redaktorów serii skomponowany, by dostarczyć rzetelnej informacji o każdym zagadnieniu, przez jakie przyjdzie studentom przegryzać się w trakcie ich studiów”
(Zygmunt Bauman).

Wybierz stan zużycia:

WIĘCEJ O SKALI

Odkąd Adam Smith powołał do życia ideę „niewidzialnej ręki rynku”, jej obrońcy uważają, że najkrótsza droga do społecznej spoistości, materialnego dobrobytu i żywotności politycznej wiedzie nie poprzez scentralizowaną kontrolę i planowanie, lecz poprzez laissez-faire – postawę nieinterwencjonistyczną. Alan Aldridge objaśnia czytelnikom złożone relacje między opisem, analizą i ideologią we współczesnych teoriach rynku. Cechą wyróżniającą jego książkę jest nacisk na rolę kultury w kształtowaniu rynkowej rzeczywistości społecznej. Wśród analizowanych przez Aldridge’a ideologii znajdują się:
rynkowy fundamentalizm – przekonanie o powszechnych korzyściach płynących z mechanizmów wolnorynkowych;
rynkowy populizm – założenie, że wolny rynek wyraża demokratyczną wolę ludu;
homo oeconomicus¬ – wiara, że głównym motywem naszego działania jest maksymalizacja osobistych korzyści;
globalizm – neoliberalne przeświadczenie, że globalna ekspansja rynkowa jest nieunikniona, a działanie polityczne nie ma znaczenia.
Rynek z pewnością zainteresuje studentów i badaczy zajmujących się socjologią życia ekonomicznego, socjologią ekonomiczną i polityczną.
Alan Aldridge wykłada socjologię kultury na brytyjskim uniwersytecie Nottingham.
„O takich monografiach każdy student socjologii marzy: zwięzłe, choć ogarniające całość istniejącej wiedzy o przedmiocie, napisane przez znakomitych specjalistów, a przejrzyście skonstruowane i przejrzyście wyłożone, naraz zaoszczędzające żmudnych poszukiwań i zachęcające do dalszych, świadomie ukierunkowanych studiów. A zestaw tytułów tak jest przez redaktorów serii skomponowany, by dostarczyć rzetelnej informacji o każdym zagadnieniu, przez jakie przyjdzie studentom przegryzać się w trakcie ich studiów”
(Zygmunt Bauman).

Szczegóły

Inne książki tego autora

Książki z tej samej kategorii

Opinie

Dostawa i płatność

Szczegóły

Okładka: Miękka

Ilość stron: 210

Rok wydania: 2006

Rozmiar: 135 x 205 mm

ID: 9788360457085

Autorzy: Alan Aldridge

Wydawnictwo: Sic!

Inne książki: Alan Aldridge

Miękka , W magazynie
Używana Wyprzedaż Okazja

Taniej o 20.75 zł 21.39 zł

Miękka , W magazynie
Używana Wyprzedaż Okazja

Taniej o 13.75 zł 34.90 zł

Inne książki: Biznes, ekonomia, marketing

Miękka , W magazynie
Używana Okazja

Taniej o 20.07 zł 20.93 zł

Broszurowa , 72h wysyłka
Nowa Wyprzedaż Okazja

Taniej o 7.86 zł 39.00 zł

Kartonowa , W magazynie
Używana Wyprzedaż
Broszurowa , 72h wysyłka
Nowa Wyprzedaż
Broszurowa , W magazynie
Używana Wyprzedaż Okazja

Taniej o 23.14 zł 26.90 zł

Broszurowa , W magazynie
Nowa Używana Wyprzedaż Okazja

Taniej o 13.08 zł 39.80 zł

Twarda , 72h wysyłka
Nowa Wyprzedaż Okazja

Taniej o 8.12 zł 49.90 zł

Opinie użytkowników
0.0
0 ocen i 0 recenzji
Reviews Reward Icon

Napisz opinię o książce i wygraj nagrodę!

W każdym miesiącu wybieramy najlepsze opinie i nagradzamy recenzentów.

Dowiedz się więcej

Wartość nagród w tym miesiącu

700 zł

Napisz opinię i wygraj nagrodę!
Twoja ocena to:
wybierz ocenę 0
Treść musi mieć więcej niż 50 znaków

Dodaj swoją opinię

Zaloguj się na swoje konto, aby mieć możliwość dodawania opinii.

Czy chcesz zostawić tylko ocenę?

Dodanie samej oceny o książce nie jest brane pod uwagę podczas losowania nagród. By mieć szansę na otrzymanie nagrody musisz napisać opinię o książce.

Sposoby dostawy

Płatne z góry

InPost Paczkomaty 24/7

InPost Paczkomaty 24/7

13.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

ORLEN Paczka

ORLEN Paczka

11.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

Kurier GLS

Kurier GLS

12.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

Kurier DPD

Kurier DPD

13.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

Pocztex Kurier

Pocztex Kurier

12.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

Kurier GLS - kraje UE

Kurier GLS - kraje UE

69.00 zł

Odbiór osobisty (Dębica)

Odbiór osobisty (Dębica)

3.00 zł

Płatne przy odbiorze

Kurier GLS pobranie Kurier GLS pobranie

23.99 zł

Sposoby płatności

Płatność z góry

Przedpłata

platnosc

Zwykły przelew info