InPost Paczkomaty 24/7
13.99 zł
Darmowa dostawa od 190 zł
Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka jest próbą syntetycznego opisu estetyki pragmatycznej, jednego z najprężniej rozwijających się nurtów we współczesnych badaniach w dziedzinie estetyki. Autor rozwija wątek otwartości perspektywy badawczej estetyki pragmatycznej. Koncentruje się na aspekcie cielesnego ugruntowania doświadczenia estetycznego poprzez uzasadnianie pojęcia myślenia wcielonego i znaczeń wcielonych. Chce w ten sposób odpowiedzieć na pytania: czy artysta w trakcie procesu twórczego myśli równie uważnie jak naukowiec w jaki sposób w doświadczeniu estetycznym pojawiają się znaczenia dlaczego nowe zjawiska w sztuce bardzo często wywołują w nas opór i niechęć Estetykę pragmatyczną zapoczątkował John Dewey publikując w 1934 roku książkę Sztuka jako doświadczenie, a od końca XX wieku twórczo rozwija jej wątki m.in. amerykański estetyk Richard Shusterman.
WSTĘP
ROZDZIAŁ I. CZYM JEST ESTETYKA PRAGMATYCZNA?
1. Inspiracje filozoficzne
2. Kontekst estetyczny
2.1. Filozofia sztuki Johna Deweya
2.2. Estetyka pragmatyczna według Shustermana
3. Pojęcie estetyki pragmatycznej
3.1. Teorie inspirowane filozofią sztuki Deweya
3.2. Jak rozumieć pojęcie estetyki pragmatycznej?
ROZDZIAŁ II. W KRĘGU TEORII I METATEORII.
DOŚWIADCZENIE ESTETYCZNE I JEGO SOMATYCZNY WYMIAR
1. „Zwrot somatyczny”
2. Naturalizm somatyczny według Deweya
2.1. Doświadczenie estetyczne jako doświadczenie bezpośrednie
2.2. Wszechobecność doświadczenia? O relacji doświadczenie-istnienie
2.3. Instrumentalizm i umysłowo-cielesna jedność ustroju
3. Jak myśli artysta? Koncepcje myślenia w estetyce pragmatycznej
3.1. Myślenie jakościowe i myślenie poprzez ciało
3.2. Myślenie wcielone
4. Skąd się bierze w sztuce znaczenie?
Znaczenie estetyczne
4.1. Koncepcja aesthetic meaning według J. Deweya
4.2. Znaczenie wcielone
ROZDZIAŁ III. OTWARTY PROJEKT ESTETYKI PRAGMATYCZNEJ
1. Poziom metateoretyczny
2. Poziom zawartości teorii
BIBLIOGRAFIA
INDEKS NAZWISK
Universitas 2012, ISBN: 9788324217816, 150x235, 270 s., oprawa miękka
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka jest próbą syntetycznego opisu estetyki pragmatycznej, jednego z najprężniej rozwijających się nurtów we współczesnych badaniach w dziedzinie estetyki. Autor rozwija wątek otwartości perspektywy badawczej estetyki pragmatycznej. Koncentruje się na aspekcie cielesnego ugruntowania doświadczenia estetycznego poprzez uzasadnianie pojęcia myślenia wcielonego i znaczeń wcielonych. Chce w ten sposób odpowiedzieć na pytania: czy artysta w trakcie procesu twórczego myśli równie uważnie jak naukowiec w jaki sposób w doświadczeniu estetycznym pojawiają się znaczenia dlaczego nowe zjawiska w sztuce bardzo często wywołują w nas opór i niechęć Estetykę pragmatyczną zapoczątkował John Dewey publikując w 1934 roku książkę Sztuka jako doświadczenie, a od końca XX wieku twórczo rozwija jej wątki m.in. amerykański estetyk Richard Shusterman.
WSTĘP
ROZDZIAŁ I. CZYM JEST ESTETYKA PRAGMATYCZNA?
1. Inspiracje filozoficzne
2. Kontekst estetyczny
2.1. Filozofia sztuki Johna Deweya
2.2. Estetyka pragmatyczna według Shustermana
3. Pojęcie estetyki pragmatycznej
3.1. Teorie inspirowane filozofią sztuki Deweya
3.2. Jak rozumieć pojęcie estetyki pragmatycznej?
ROZDZIAŁ II. W KRĘGU TEORII I METATEORII.
DOŚWIADCZENIE ESTETYCZNE I JEGO SOMATYCZNY WYMIAR
1. „Zwrot somatyczny”
2. Naturalizm somatyczny według Deweya
2.1. Doświadczenie estetyczne jako doświadczenie bezpośrednie
2.2. Wszechobecność doświadczenia? O relacji doświadczenie-istnienie
2.3. Instrumentalizm i umysłowo-cielesna jedność ustroju
3. Jak myśli artysta? Koncepcje myślenia w estetyce pragmatycznej
3.1. Myślenie jakościowe i myślenie poprzez ciało
3.2. Myślenie wcielone
4. Skąd się bierze w sztuce znaczenie?
Znaczenie estetyczne
4.1. Koncepcja aesthetic meaning według J. Deweya
4.2. Znaczenie wcielone
ROZDZIAŁ III. OTWARTY PROJEKT ESTETYKI PRAGMATYCZNEJ
1. Poziom metateoretyczny
2. Poziom zawartości teorii
BIBLIOGRAFIA
INDEKS NAZWISK
Universitas 2012, ISBN: 9788324217816, 150x235, 270 s., oprawa miękka