Skupszop.pl to portal, dzięki któremu możesz sprzedać
online wszystkie swoje przeczytane i używane książki.

Co znaczą rysunki dziecięce?

Dziecko w najmłodszym okresie swojego życia jest rysownikiem, malarzem, artystą. Rysuje na kartkach, większych i mniejszych, bywa, że również na ścianach mieszkania - co nie zawsze wiąże się z aprobatą rodziców i wychowawców. Tworzy swoje prace przy użyciu różnych technik plastycznych, eksperymentuje. Potrzebuje "języka rysunkowego" dla wyrażenia swojej ekspresji, swoich odczuć w związku z poznawanym przez siebie otoczeniem. W ten sposób komunikuje się ze światem. Gdy brakuje mu słów, których przecież dopiero się uczy, rysuje to, co ma do powiedzenia nam - dorosłym. Tylko czy wówczas jest przez nas "słuchane"? Czy prace plastyczne dziecka są dla nas zrozumiałe? Czy ma ono szansę na mówienie "własnym głosem"? A może głos dziecka jest interpretowany, zmieniany i przepełniony znaczeniami, które zbyt mocno pośredniczą w odczytywaniu prostych przecież komunikatów dziecięcych? Próba spojrzenia na rysunki dziecięce oczyma najmłodszych dzieci, jak i dorosłych nadających tym rysunkom różnorodne znaczenia, to z jednej strony zmuszenie nas do refleksji, a z drugiej ujęcie rysunku jako przestrzeni emancypacyjnej. Jako języka komunikacji, który może być bardziej wieloznaczny, bardziej otwarty na dyskusję i porozumienie, a także negocjację i wymianę znaczeń w relacji dziecko - dorosły.

Książka, która doczekała się nowego wydania jest wersją niezmienioną pod względem merytorycznym. Ulega jednak przeobrażeniu cała jej szata graficzna, nadając publikacji pełniejszy wymiar. Zarówno kolorowe rysunki dziecięce, jak i analizy wywiadów przeprowadzonych wśród samych dzieci i w kilku grupach dorosłych odbiorców: pedagogów, psychologów, artystów i rodziców, pokazują sieć wielu, często sprzecznych ze sobą komunikatów. To niewątpliwie skłania do zadania sobie pytania: dlaczego? Co my - dorośli widzimy w znaczeniach rysunkowych dzieci? Dlaczego dziecko często nadaje odmienne znaczenia swoim rysunkom niż czynią to osoby dorosłe? Jakimi dyskursami operują zarówno dzieci, jak i dorośli przy nadawaniu znaczeń rysunkowych? I czemu służy rozbudowana sieć tego rodzaju komunikacji? Te pytania będą prowadzić nas przez kolejne rozdziały tej książki. Aż w końcu w jej części empirycznej wspólnie spróbujemy na nie odpowiedzieć.

Pokaż cały opis Ukryj opis

Cena rynkowa: 39,14 zł

Wybierz stan zużycia Więcej o skali
nowaniedostępna
15,93 zł jak nowa

Taniej o23,21 zł

  • niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania
  • książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji

Wysyłka w ciągu 24h + czas dostawy

dobryniedostępna
widoczne ślady używanianiedostępna

Dziecko w najmłodszym okresie swojego życia jest rysownikiem, malarzem, artystą. Rysuje na kartkach, większych i mniejszych, bywa, że również na ścianach mieszkania - co nie zawsze wiąże się z aprobatą rodziców i wychowawców. Tworzy swoje prace przy użyciu różnych technik plastycznych, eksperymentuje. Potrzebuje "języka rysunkowego" dla wyrażenia swojej ekspresji, swoich odczuć w związku z poznawanym przez siebie otoczeniem. W ten sposób komunikuje się ze światem. Gdy brakuje mu słów, których przecież dopiero się uczy, rysuje to, co ma do powiedzenia nam - dorosłym. Tylko czy wówczas jest przez nas "słuchane"? Czy prace plastyczne dziecka są dla nas zrozumiałe? Czy ma ono szansę na mówienie "własnym głosem"? A może głos dziecka jest interpretowany, zmieniany i przepełniony znaczeniami, które zbyt mocno pośredniczą w odczytywaniu prostych przecież komunikatów dziecięcych? Próba spojrzenia na rysunki dziecięce oczyma najmłodszych dzieci, jak i dorosłych nadających tym rysunkom różnorodne znaczenia, to z jednej strony zmuszenie nas do refleksji, a z drugiej ujęcie rysunku jako przestrzeni emancypacyjnej. Jako języka komunikacji, który może być bardziej wieloznaczny, bardziej otwarty na dyskusję i porozumienie, a także negocjację i wymianę znaczeń w relacji dziecko - dorosły.

Książka, która doczekała się nowego wydania jest wersją niezmienioną pod względem merytorycznym. Ulega jednak przeobrażeniu cała jej szata graficzna, nadając publikacji pełniejszy wymiar. Zarówno kolorowe rysunki dziecięce, jak i analizy wywiadów przeprowadzonych wśród samych dzieci i w kilku grupach dorosłych odbiorców: pedagogów, psychologów, artystów i rodziców, pokazują sieć wielu, często sprzecznych ze sobą komunikatów. To niewątpliwie skłania do zadania sobie pytania: dlaczego? Co my - dorośli widzimy w znaczeniach rysunkowych dzieci? Dlaczego dziecko często nadaje odmienne znaczenia swoim rysunkom niż czynią to osoby dorosłe? Jakimi dyskursami operują zarówno dzieci, jak i dorośli przy nadawaniu znaczeń rysunkowych? I czemu służy rozbudowana sieć tego rodzaju komunikacji? Te pytania będą prowadzić nas przez kolejne rozdziały tej książki. Aż w końcu w jej części empirycznej wspólnie spróbujemy na nie odpowiedzieć.

Pokaż cały opis Ukryj opis

Rok wydania

2014

Ilość stron

245

Okładka

Miękka

Rozmiar

ISBN

9788364728006

Polecane produkty

Recenzje użytkowników

Brak
recenzji

Dodaj swoją recenzję jako pierwszą!

Dodaj recenzje i odbierz rabat

z

Twoja ocena:

Dodaj opinie i odbierz rabat

Dowiedz się wiecej

Nowości

Opinie naszych klientów

Bardzo dobry kontakt, szybka wysyłka, przesyłka dobrze zapakowana. Polecam!
opineoBanner
selphie_6
ZOBACZ WSZYSTKIE

NAPISALI O NAS:

O SKUPSZOP.PL

Masz pytania?
Zadzwoń: +48 792 670 709
Napisz: [email protected]

APLIKACJA MOBILNA

Pobierz aplikację i sprawdź cenę swojej książki skanując
kod kreskowy telefonem.

SPOSOBY PŁATNOŚCI

ODBIÓR I WYSYŁKA