InPost Paczkomaty 24/7
13.99 zł
Darmowa dostawa od 190 zł
Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Atlas geograficzny. Liceum i technikum jest przewidziany do pełnego cyklu nauczania w szkołach ponadpodstawowych zarówno w zakresie podstawowym, jak i rozszerzonym według nowej, obowiązującej od 2019 roku, podstawy programowej. Rozpoczyna go poradnik kartograficzny, który ma wprowadzić uczniów w świat map i pokazać im, że zawierają one wiele informacji, które w formie opisowej są znacznie trudniej przyswajalne, że można na podstawie map wysnuć wiele wniosków, zwłaszcza w odniesieniu do rozmieszczenia i zmienności obiektów i zjawisk, wreszcie, że korzystanie z map nie jest trudne i daje wiele satysfakcji. Oprócz wyjaśnień pojęć i zasad tworzenia i korzystania z map zawiera przykładowe zadania z rozwiązaniami. W atlasie znajduje się wiele map i przedstawień obrazujących nowe trendy i procesy zarówno w skali świata, jak i poszczególnych kontynentów i Polski. Przykładowo na świecie pokazano: wydatki na badania i rozwój oraz lokalizację największych technopolii i znaczenie przemysłu zaawansowanych technologii; udział źródeł odnawialnych w produkcji energii; znaczenie rolnictwa ekologicznego i upraw GMO; skutki ocieplania się klimatu. Z kolei, w Polsce, trend ocieplania się klimatu ujęto przez przedstawienie zmian długości okresu wegetacyjnego oraz średnich miesięcznych temperatury powietrza (na podstawie średnich wieloletnich), a zmiany w krajowym rolnictwie zasygnalizowano poprzez wykorzystanie środków unijnych. Przykładem problemów regionalnych w środowisku naturalnym są mapy wielkich hydroelektrowni Zapory Trzech Przełomów (Chiny rzeka Jangcy) oraz Gibe III (Etiopia rzeka Omo; wpływ na odległe jezioro Turkana), a problemów społecznych jest kryzys migracyjny w Europie i tragiczna sytuacja ludności Afryki. Mapy gospodarcze kontynentów ujęto w sposób analityczny. Osobno pokazano tradycyjne surowcowe okręgi przemysłowe i górnictwo, osobno wielkie ośrodki przemysłu przetwórczego w tym wysokich technologii, osobno energetykę i transport rurociągowy wraz z pomorskimi światłowodami odpowiadającymi za globalny Internet, osobno usługi o ponadlokalnym znaczeniu (w tym turystykę) wreszcie osobno rolnictwo. Ogólnie wiele miejsca poświęcono zmianom i zagrożeniom środowiska naturalnego oraz jego ochronie, w skali globalnej i regionalnej, w tym w Polsce. Dodano tez przedstawienie gwiazdozbiorów i bardzo potrzebne: mapę gleb świata oraz ustroje rzeczne. Podsumowując atlas zawiera wiele nowych map, wcześniej nie publikowanych ani w atlasach Demart, ani w żadnych innych atlasach szkolnych i przeznaczonych do ogólnego użytku. Są one tak dobrane by przedstawić bieżące procesy naturalne i społeczno-gospodarcze omawiane w szkołach. Na pewno będzie to bardzo wartościowa pomoc w całym cyklu nauczania dla uczniów, a zwłaszcza dla maturzystów wybierających geografię, jako przedmiot dodatkowy na egzaminie dojrzałości.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Atlas geograficzny. Liceum i technikum jest przewidziany do pełnego cyklu nauczania w szkołach ponadpodstawowych zarówno w zakresie podstawowym, jak i rozszerzonym według nowej, obowiązującej od 2019 roku, podstawy programowej. Rozpoczyna go poradnik kartograficzny, który ma wprowadzić uczniów w świat map i pokazać im, że zawierają one wiele informacji, które w formie opisowej są znacznie trudniej przyswajalne, że można na podstawie map wysnuć wiele wniosków, zwłaszcza w odniesieniu do rozmieszczenia i zmienności obiektów i zjawisk, wreszcie, że korzystanie z map nie jest trudne i daje wiele satysfakcji. Oprócz wyjaśnień pojęć i zasad tworzenia i korzystania z map zawiera przykładowe zadania z rozwiązaniami. W atlasie znajduje się wiele map i przedstawień obrazujących nowe trendy i procesy zarówno w skali świata, jak i poszczególnych kontynentów i Polski. Przykładowo na świecie pokazano: wydatki na badania i rozwój oraz lokalizację największych technopolii i znaczenie przemysłu zaawansowanych technologii; udział źródeł odnawialnych w produkcji energii; znaczenie rolnictwa ekologicznego i upraw GMO; skutki ocieplania się klimatu. Z kolei, w Polsce, trend ocieplania się klimatu ujęto przez przedstawienie zmian długości okresu wegetacyjnego oraz średnich miesięcznych temperatury powietrza (na podstawie średnich wieloletnich), a zmiany w krajowym rolnictwie zasygnalizowano poprzez wykorzystanie środków unijnych. Przykładem problemów regionalnych w środowisku naturalnym są mapy wielkich hydroelektrowni Zapory Trzech Przełomów (Chiny rzeka Jangcy) oraz Gibe III (Etiopia rzeka Omo; wpływ na odległe jezioro Turkana), a problemów społecznych jest kryzys migracyjny w Europie i tragiczna sytuacja ludności Afryki. Mapy gospodarcze kontynentów ujęto w sposób analityczny. Osobno pokazano tradycyjne surowcowe okręgi przemysłowe i górnictwo, osobno wielkie ośrodki przemysłu przetwórczego w tym wysokich technologii, osobno energetykę i transport rurociągowy wraz z pomorskimi światłowodami odpowiadającymi za globalny Internet, osobno usługi o ponadlokalnym znaczeniu (w tym turystykę) wreszcie osobno rolnictwo. Ogólnie wiele miejsca poświęcono zmianom i zagrożeniom środowiska naturalnego oraz jego ochronie, w skali globalnej i regionalnej, w tym w Polsce. Dodano tez przedstawienie gwiazdozbiorów i bardzo potrzebne: mapę gleb świata oraz ustroje rzeczne. Podsumowując atlas zawiera wiele nowych map, wcześniej nie publikowanych ani w atlasach Demart, ani w żadnych innych atlasach szkolnych i przeznaczonych do ogólnego użytku. Są one tak dobrane by przedstawić bieżące procesy naturalne i społeczno-gospodarcze omawiane w szkołach. Na pewno będzie to bardzo wartościowa pomoc w całym cyklu nauczania dla uczniów, a zwłaszcza dla maturzystów wybierających geografię, jako przedmiot dodatkowy na egzaminie dojrzałości.